TuxPaint / Matematyka 2+2 / Paint / Word / PowerPoint/ Excel / Ciekawostki / Prace konkursowe / "W świecie czarodzieja Baltie"
Uczniowie w klasach 1-3 na zajęciach komputerowych pracują z programem graficznym TuxPaint. Pozwala on tworzyć rysunki przy pomocy gotowych kształtów i różnorodnych narzędzi. Największą radość sprawia dzieciom wykorzystywanie gotowych pieczątek np. zwierząt, roślin, kwiatów.
Program jest darmowy, zachęcamy uczniów do zabawy w TuxPaincie również w domu. Poniżej podajemy link do strony, z której można pobrać TuxPainta.
Link do strony z programem
Uczniowie poznają programy edukacyjne. Jednym z nich jest
"2+2 matematyka". Barwny wygląd programu zachęca uczniów do polubienia matematyki, a liczne gry matematyczne pomagają w przyswojeniu czasami trudnych i niezrozumiałych zadań. Każde polecenie jest czytane przez lektora, a dziecko może sprawdzać efekty swojej pracy, gdyż po każdym zakończonym zadaniu program informuje o poprawności wykonania.
Darmowy program możemy pobrać dzięki poniższemu linkowi: link
Bartek Kijania
Adam Natan
Ewelina Sobesto
Karol Krzeczek
Karol Krzeczek
Marysia Kuzera
Magda Szkonter - Biedronka
Magda Szkonter - Motyl
Magda Szkonter - Ptaki
Magda Szkonter - Kartka wielkanocna
Magda Szkonter - Owoce
Alicja Kamińskaa
Katarzyna Błachut
Maciek Linek
Kamil Gołębiowski
Natalia Tokarz
Natalia Vogelsinger
Aleksandra Kuzera
Weronika Sroka
|
Najszybszy jak dotąd Internet zanotowano w Hongkongu - 49,3 Mb/s
Dawniej zamiast płyt CD i DVD do zapisu danych używano kart perforowanych. Do zapisania 100GB danych potrzebny byłby stos takich kart o wysokości 240km.
Komputery mogą mieć obudowy wykorzystane z przezroczystego tworzywa-dla ciekawskich, którzy chcą wiedzieć, co jest w środku.
Przewiduje się że około 2020 roku powstanie komputer oparty na działaniu ludzkiego mózgu i zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji. |
Alicja Skotnicka 2b
Dawid Glapiak 2e
Izabela Braś 2b
Jakub Kurczyna 2b
Kamil Pawiński 2e
Karolina Luty 2e
Maja Pudaś 2a
Natalia Iwaniuk 3a
Sandra Adamska 2b
Szymon Przybyłowicz 2e
Zuzanna Koper 3b
Weronika Kuc 2a
Marlena Mikrut 2b
Magdalena Rachmaciej 2a
Klasa VI a
Julia Formas - "Wielkie odkrycia geograficzne - odkrywcy"
Monika Błachut - "Przykłady urządzeń opartych na technice komputerowej"
Klasa VI b
Jakub Kurczab - "Formy ochrony środowiska"
Weronika Gaj - "Zabytki Krakowa"
Klasa VI c
Karolina Filipek - "W świecie powieści przyrodniczej"
Katarzyna Błachut - "Wielcy twórcy włoskiego renesansu"
Alicja Kamińska - "Przykłady urządzeń opartych na technice komputerowej"
klasa VI e
Magdalena Górnikiewicz - "Sławni ludzie Krakowa"
Klasa VI f
Weronika Sroka - Urządzenia oparte na technice komputerowej
Anna Zagórska - "Podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia"
Natalia Tylka - "Zestaw komputerowy - urządzenia wejścia i wyjścia"
Klasa VI d
Maciej Piech - "Właściwości figur płaskich"
W dniu 10.06.2013 r. odbyły się otwarte zajęcia komputerowe dla chętnych uczniów klas V – VI pod hasłem "W świecie czarodzieja Baltiego". Na spotkaniu dzieci przy pomocy programu Baltie mogły utworzyć własny "obrazkowy" kod, który posłużył do nauki podstaw programowania. Uczniowie wydając polecenia czarodziejowi Baltiemu tworzyli proste animacje, rysunki, labirynty i wizytówki. Każdy uczeń mógł wg własnego pomysłu zaprogramować wykonanie wymyślonego rysunku, animować wybrane zwierzątko lub postać oraz utworzyć ozdobny napis ze swoim imieniem i nazwiskiem.
Link do strony z programem:
http://www.sgpsys.com/pl/